Nie pozwól aby przepadły stare fotografie, filmy czy pamiętniki! Podziel się nimi ze wszystkimi Polakami i przekaż do zasobów Archiwum Narodowego IPN!
OSTRZEŻENIE: NASZA WITRYNA JEST NIEPOPRAWNA POLITYCZNIE I WYRAŻA BEZMIERNĄ POGARDĘ DLA ANTYPOLSKICH ŚCIERW ORAZ WSZELKIEJ MAŚCI LEWACKIEJ DZICZY I INNYCH DEWIANTÓW.
UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2

Łącz, Laura Ewa

Pani Laura Łącz urodziła się 25 października 1954 roku na Starym Mieście w Warszawie i tam - jak sama twierdzi - zostawiła serce i duszę.

Jest córką aktorów Haliny Dunajskiej i Mariana Łącza. Najbardziej znana ze swej roli w popularnym serialu „Klan”, aktorka zadebiutowała w telewizji będąc jeszcze uczennicą liceum już w 1971 roku w filmie „Trochę nadziei”, gdzie zagrała epizodyczną rólkę dziewczyny ze wsi. Kolejną epizodyczną rolę uczennicy otrzymała rok później w filmie „Kwiat paproci”.
Będąc już studentką warszawskiej PWST, w 1975 roku otrzymała rolę Izy w filmie Janusza Nasfetera „Moja wojna, moja miłość” i od tej pory zagrała w kilkudziesięciu filmach kinowych, telewizyjnych, serialach, przedstawieniach teatralnych i Teatru Telewizji.
Jest także absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim.
Na deskach teatru oficjalnie zadebiutowała 3 lutego 1978 roku rolą Kobiety w sztuce „Ballada Łomżyńska” Ernesta Brylla.

Po ukończeniu PWST występowała na deskach Teatru Polskiego w Warszawie przez prawie ćwierć wieku (w latach 1977-2000). Od tego czasu pojawia się przede wszystkim w serialach telewizji polskiej - m.in. w serialu „Klan” do dzisiaj gra postać Gabrieli Wilczyńskiej. Jednak przed tym serialem rozgłos przyniosły jej główna rola w filmie "Kamienne tablice" (1983) oraz role w serialach "Białe tango" (1981) i "07 Zgłoś się" (odcinek „Hieny”, 1981).

Prywatnie Laura Łącz jest domatorką. Willa na Saskiej Kępie z lat 1930-ch, w której obecnie mieszka aktorka, jest jej domem rodzinnym, a w środowisku artystycznym Warszawy zwany jest "muzeum".
Moja rodzina ten dom miała od zawsze. Natomiast ja zawsze pozostanę, jak to ktoś o mnie napisał, dziewczyną ze Starego Miasta. Ja się urodziłam na Starym Mieście, tam zostawiłam serce i duszę jednak. Ale ponieważ rodzice tutaj mieli dom rodziny, to się przeprowadziłam po latach wczesnej młodości spędzonej na Starym Mieście.
Aktorka sprawia wrażenie arystokratki w każdym calu.
- Uwielbiam patrzeć, jak dzięki moim wysiłkom dom staje się coraz piękniejszy - stwierdziła z dumą.
Delikatna i krucha sama brała młotek, szpachlę i wcielała się w rolę majstra. Dom umeblowany jest pięknymi starymi meblami, na ścianach wiszą stylowe obrazy. Pasję kolekcjonerską aktorka odziedziczyła po rodzicach.

Mąż Laury, znany i ceniony aktor Krzysztof Chamieć, również czuł się dobrze w takiej muzealnej scenerii, urodził się przecież w pięknym pałacu na Wołyniu.
Kiedy się poznali, żadne nie było wolne: ona miała męża, on trzecią żonę. Laura doprowadziła do unieważnienia swojego małżeństwa kościelnego, by móc z Krzysztofem Chamcem wziąć ślub przed ołtarzem - dla niego ślub z Laurą był pierwszym związkiem sakramentalnym.
Przeżyli razem 16 lat.
- Jak można było się w nim nie zakochać?! On cudownie grał Cyrano de Bergeraca, ja Roksanę. Ale, niestety, Krzysztof był żonaty, i to nie po raz pierwszy. Miał kilka żon i kilka partnerek, niektórzy nawet zastanawiali się, która z jego kobiet była tą ślubną, a która nie. Czy z Joanną Jędryką był ślub, a może to z Bogumiłą Wander? Wtedy, kiedy ja go poznałam, był mężem Joanny Sobieskiej, mieli dziecko. Dlatego postanowiłam zakończyć tę znajomość. - wspominała w jednym z wywiadów.
- Nasz związek wywołał niemały skandal. Dzieliła nas duża różnica wieku - 26 lat, ale kiedy się w nim zakochałam, był w najlepszym okresie życia. Ani przez moment nie pomyślałam o dzielącej nas różnicy wieku. Zupełnie mi to nie przeszkadzało. O naszym związku rozpisywano się że jest bardzo nietypowy. Mieliśmy odrębne upodobania i dlatego nie spędzaliśmy razem czasu poza domem. [...]
Ale psychicznie byliśmy do siebie bardzo podobni. Krzysztof, był stuprocentowym facetem, który traktował mnie jak stuprocentowa kobietę. Nasz związek od pierwszego do ostatniego dnia stał na fundamencie wielkiej miłości.
Potem wiele razy z Krzysztofem planowaliśmy ślub w kościele, ale on pochodził z Wołynia, gdzie się spaliły wszystkie jego papiery i świadectwo chrztu, co utrudniało załatwienie formalności. Odkładaliśmy to, aż było za późno...

Krzysztof Chamiec zmarł w 2001 roku.
Po śmierci męża pojawiła się też w serialu "Klan". Wielu sądziło, że zaproponowano jej tę rolę jako ucieczkę przed samotnością. Aktorka zaprzecza:
- Wszyscy w środowisku wiedzieli, że mam dużo zajęć i że odmawiam grania. Na tę rolę się zgodziłam, bo chyba scenarzyści wzięli pod uwagę moją sytuację i grana przeze mnie Gabriela też jest samotna.

Ostatnio pani Łącz jest często widywana z kolegą z planu, Mirosławem Jękotem. Aktor jest dziesięć lat młodszy od niej, co nie przeszkadza im w okazywaniu sobie uczuć.

©2014 888
Opracowanie: DeS

Fragmenty wypowiedzi pochodzą z wywiadów opublikowanych w:
"Super Express", "Nowiny", "Idziemy" i innych.





2014 / 1975


z Mirosławem Jękotem, 2014


fot.1 autor nieznany / Agencja Gudejko
fot.2 autor nieznany / Agencja Gudejko
fot.3 autor nieznany / archiwum własne aktorki
fot.4 autor nieznany / archiwum własne aktorki
fot.5 © Palicki / AKPA
fot.6 © Dudek1337 / wikipedia
fot.7 © autor nieznany / East News
fot.8 © Kurnikowski / AKPA / AFP
fot.9 autor nieznany / Google Images



PIERWOTNIE OPUBLIKOWANO NA BLOGU FilmyPolskie888.
ARTYKUŁ ZOSTAŁ PRZYWRÓCONY Z KOPII ZAPASOWEJ, Z TEGO POWODU FORMATOWANIE ARTYKUŁU LUB ZAŁĄCZONYCH DO NIEGO ILUSTRACJI MOŻE NIE PASOWAĆ DO OBECNEGO FORMATU. NIEKTÓRE ILUSTRACJE MOGĄ BYĆ OBECNIE NIEDOSTĘPNE.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2