Nie pozwól aby przepadły stare fotografie, filmy czy pamiętniki! Podziel się nimi ze wszystkimi Polakami i przekaż do zasobów Archiwum Narodowego IPN!
OSTRZEŻENIE: NASZA WITRYNA JEST NIEPOPRAWNA POLITYCZNIE I WYRAŻA BEZMIERNĄ POGARDĘ DLA ANTYPOLSKICH ŚCIERW ORAZ WSZELKIEJ MAŚCI LEWACKIEJ DZICZY I INNYCH DEWIANTÓW.
UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2

Forum Wolności[owe]

Siedzę w Sali Kolumnowej Sejmu – na zwołanym przez PT Posłów KUKIZ'15 „Forum Wolnościowym”. Siedzę – bo zaprosił mnie na nie dwa miesiące temu WCzc.Jakuba Kulesza (KUKIZ'15, Lublin) i zaproszenie przyjąłem.

Dwa dni temu poprosiłem p.Kuleszę by mi przysłał program tego FORUM. Przysłał wczoraj, ale przytłoczony pracą nieopatrznie do niego nie zajrzałem. Bo gdybym zajrzał – to bym tu nie przyszedł. A przynajmniej: nie przyszedłbym na pierwszą część.
Bo pierwsza część – to była dyskusja nad tzw. „Planem Morawieckiego”.

Ten „Plan Morawieckiego” wyśmiałem jakiś rok temu – i już zupełnie o tym dziwactwie zapomniałem. Jest rzeczą zdumiewającą, że licznie zebrani na sali przedstawiciele poważnych partyj, organizacyj i think tanków – dyskutują nad niepoważnym projektem stworzonym przez jakiegoś faceta z zabawnej partyjki.
Bo na tej sali „poważne” powinno być to, co ma ręce i nogi – a nie partia, której jedynym tytułem do sławy jest to, że ma za sobą większość tzw. wyborców. Przypomina mi to kongres astronomów, na którym by dyskutowano nad tym, że Ziemia jest płaska – tylko dlatego, że ta koncepcja uzyskała większość w głosowaniu powszechnym!!!

To dopisuję już w nocy:
Ten „plan Morawieckiego”, o którym zresztą chyba wszyscy już zapomnieli, jest totalną bzdurą – tyle. Jakieś „pułapki średniej płacy”... Jest on jednak „niepoważny” z tego powodu, że obecny „Rząd” ma co chwila nowe propozycje, nie mające nic wspólnego z „planem Morawieckiego” (np. „podatek jednolity”) - po czym i tak się z nich wycofuje. Po co dyskutować nad bzdurą, która w dodatku jest po prostu nieaktualna??
Po namyśle uznałem, że pewien powód jest: wszyscy paneliści równo zjechali ten „plan” - dzięki czemu na sali zapanował duch jedności...

W sprawie jedności wypowiedziałem się na sali:



opatrując to na FaceBooku komentarzem:
Jedynym i najprostszym kryterium prawicowości jest stosunek do zasady: „Volenti non fit iniuria”. Jeśli ją negujemy, przyznajemy państwu prawo do zabrania nam „dla naszego dobra” zrobić coś, co chcemy. I, jak słusznie zauważył śp.Fryderyk von Hayek: łatwiej jest przeprowadzić zasadę ogólną niż szczegółowe. Ludzie mogą w referendum zagłosować za zasadą „Chcącemu nie dzieje się krzywda” - podczas gdy wnioski z niej (zaniesienie przymusu ubezpieczeń, zniesienie nakazu jazdy w pasach – i setki innych) mogłyby nie uzyskać aprobaty! Potem mogą sobie protestować, że nie wiedzieli, że to z tego wynika...


© Janusz Korwin–Mikke
27 listopada 2016
źródło publikacji:
www.korwin-mikke.pl





Ilustracja © Krystian Maj / FORUM
Wideo © KORWiN vs Sejm / YouTube

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2