Nie pozwól aby przepadły stare fotografie, filmy czy pamiętniki! Podziel się nimi ze wszystkimi Polakami i przekaż do zasobów Archiwum Narodowego IPN!
OSTRZEŻENIE: NASZA WITRYNA JEST NIEPOPRAWNA POLITYCZNIE I WYRAŻA BEZMIERNĄ POGARDĘ DLA ANTYPOLSKICH ŚCIERW ORAZ WSZELKIEJ MAŚCI LEWACKIEJ DZICZY I INNYCH DEWIANTÓW.
UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2

Teatrzyk „Błękitno-Złota Gęś” przedstawia komedię p/t: „Walka z korupcją”

Jak wyglądał przebieg sensacyjnej narady w sprawie korupcji na Ukrainie?
Dosadnie opisał to pan Janusz Korwin-Mikke w swojej komedii:

Motto: „Ukraina wielkim strategicznym partnerem Polski”
JE Andrzej Duda, w Kijowie

Miejsce akcji: Kijów, posiedzenie Krajowej Rady d/s Reformy

Aktorzy:
JE Piotr Poroszenko, prezydent
[J] P.Arseniusz P.Jaceniuk, premier "rządu"
[A] P.Arseniusz B.Awakow, minister spraw wewnetrznych
[S] P.Michał Saakashvili, gubernator Odessy, b. prezydent Gruzji
liczni statyści
i
Szklanka z wodą


Akt I

A: Ja bardzo pilnie słuchałem Pańskiego wystąpienia i résumé tego co było na Pańskim forum antykorupcyjnym w Odesie. Teraz Pan ma wystąpienie znacznie miększe. Nie rozumiem tego. Pan powiedział, że Rada Ministrów stoi na czele korupcji. Powiedzieliście to bez dowodów, ale jasno, wyraźnie, jednoznacznie.

Prolog łagodny. Sekretarz ministra na razie spokojnie śpi.

S: To solidnie udowodnione.
A: Na razie ja mówię, później Pan.
S: Mocno udowodnione. I będę nadal udowadniał i będę donosił społeczeństwu. Co to znaczy miękko? Pan Martynienko [osoba bliska p.Awakowowi] jest bandytą!
A: C Pan tu mówi? Be-be-be-be, tak Pan mówi?
S: Co to znaczy be-be-be-be? Ze mną jeszcze nikt tak nie rozmawiał.
A: A ja z Panem tak będę rozmawiał.
S: Mam to w nosie, jak będzie Pan ze mną rozmawiał.
A: Paszoł won! I...
S: Proszę Pana o trochę kultury. W odróżnieniu od Pana nie mam nigdzie milionów, miliardów.
A: Nie dla Pana tu jestem. Za swoje miliardy może się Pan pokazywać gdzie indziej!.
S: Moich miliardów szukali już Rosjanie. Niech Pan dobrze szuka.
Poroszenko: Minutkę. Wszyscy - stop!

P.Saakashvili postanowił nieco ożywić akcję:

S: Ja nie będę skorumpowanego ministra...
A: Zamknij pysk skorumpowany gubernatorze.
S: Co?
A: To!
Poroszenko: Panowie! Proszę...
A: Złodziej!
Poroszenko: Arseniuszu Borisowiczu, można bez wulgaryzmów?
J: Wulgaryzmu nie było.
Poroszenko: Był wulgaryzm. Proszę Pana, Arseniuszu Piotrowiczu...
A: Ja chcę skończyć.

Zwyczajne nudy. Sekretarz znów przysnął.

Poroszenko: Dobrze. Tylko proszę mówić do rzeczy, na dzisiejszy temat. A nie komentować wystąpień. Proszę:
A: Mówiliśmy o rzeczach powiązanych. Oczywiście prywatyzacja. Oczywiście pełna prywatyzacja. W tym i OPZ (Zakłady Portowe w Odesie). Wyprowadzić wszystko na "świat" i natychmiast sprywatyzować cały OPZ. Tylko mam jedno pytanie: czy Pan swoim postępowaniem sprzyja prywatyzacji OPZ - czy nie?
S: Nie zamierzam teraz tego omawiać po Pana słowach. Dyskusje z Panembędę prowadził tylko publicznie. I udowodnię że Pan jest złodziejem. Udowodnię sam. Udowodnię że Rada Ministrów staje na czele systemu korupcji. Nigdy nie pozwolę... W odróżnieniu od Pana ja nie mam pieniędzy, ale mam sumienie i dobrą reputację. I nie pozwolę żeby jakiś Awakow, który się nakradł (wszyscy o tym wiedzą!), który pracuje i robi różne przekręty gospodarcze, rozmawiał z Saakashvilim w tym stylu. Oprócz reputacji nic nie mam. Nie stać mnie, żeby jakiś kłamca-minister, którego cały kraj zna...
Szklanka z wodą: rzucona przez p.Awakowa oblewa p.Saakashviliego.

Szklanka leci. Sekretarz otwiera jedno oko...

Poroszenko: Arsen! Zamykam naradę!
A: Jesteś ostatnią kreaturą.
S: Złodziej!
A: Tak, złodziej...
S: Będziesz siedział, dlatego że... I ty będziesz siedział.. Łajdak.
A: Swój kraj doprowadził... Paszol won z mojego kraju! Łajdak. Weź idź w p***u!
S: Z twojego kraju? Jestem również Ukraińcem, jak inni.
A: Ja też jestem Ukraińcem
S: Nie! Jesteś złodziejem!
A: A ty jesteś gadającym zerem i klaunem.
J: Jesteś gadającym zerem.
A: Kuglarz, j***any. jarmarczny artysta. Swołocz taka...
J: Wędrowny aktor.
A: Gówniarz
J: Zaproszono Cię do tego kraju byś zajmował się problemami, a nie byś był aferzystą politycznym.
S: Obrażacie kraj , obrażacie posłów, obrażacie naród Ukrainy... Będziecie za to odpowiadać!

Luźna wymiana uwag, jak to na Ukrainie. Znudzona stenotypistka opuszcza salę.

Poroszenko: Starczy! Rozejść się!


© Janusz Korwin Mikke
Grudzień 2015
źródło: strona Autora

www.korwin-mikke.pl


Dopisek Autora:
Tu pełny zapis video. Mówią, jak przystało ukraińskim patriotom, po rosyjsku, oczywiście:






ŹRÓDŁO
Notatka: wszystkie ilustracje pochodzą od redakcji.
fotografia © autor nieznany / ilovegreece.ru
wideo. © 112 Ukraina / youtube

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2