Nie pozwól aby przepadły stare fotografie, filmy czy pamiętniki! Podziel się nimi ze wszystkimi Polakami i przekaż do zasobów Archiwum Narodowego IPN!
OSTRZEŻENIE: NASZA WITRYNA JEST NIEPOPRAWNA POLITYCZNIE I WYRAŻA BEZMIERNĄ POGARDĘ DLA ANTYPOLSKICH ŚCIERW ORAZ WSZELKIEJ MAŚCI LEWACKIEJ DZICZY I INNYCH DEWIANTÓW.
UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2

Pijąc „Tiger” szczasz na groby AK

W środę wybuchł skandal związany z grafiką zamieszczoną 1 sierpnia na profilu Tigera na Instagramie. Reklama pokazywała wyciągnięty środkowy palec oraz napisy: „1 sierpnia dzień pamięci” i „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Po fali oburzenia w mediach Firma Maspex usunęła grafikę, przeprosiła za nią i wpłaciła 500 tys. zł na rzecz inicjatywy „Pomoc dla Powstańców”. Odpowiedzialna za komunikację Tigera agencja J. Walter Thompson Group Poland zwolniła osoby odpowiedzialne za ten wpis.

Bez przebaczenia

Według Wojciecha Cejrowskiego, skandal z Tigerem „to nie mógł być błąd”.
To bardzo czytelny gest. Jeśli ktoś wystawia środkowy paluch na Powstanie Warszawskie i to 1 sierpnia,
to jest to radykalny oraz mocny symbol. Dostali po ryju przez wszystkich internautów świata – mówił podróżnik.

Cejrowski przekonywał, że napój winien zostać zbojkotowany. – Nie kupujcie tego napoju. Niech zdechnie na półce; niech się przeterminuje, zardzewieje i sklepikarze to wyrzucą. Niech ta marka zniknie z rynku, bo dla mnie będzie się już kojarzyć z tym środkowym palcem wystawionym na Powstanie Warszawskie – mówił oburzony Wojciech Cejrowski w „Minęła dwudziesta” TVP Info.

Jego zdaniem „niektóre pomyłki wymagają przeprosin, ale nie dają się naprawić”.
Pić ten napój, to jak naszczać na groby AKowców – stwierdził.

Możliwy pozew

Maciej Świrski z Fundacji Reduta Dobrego Imienia zapowiada podjęcie kroków prawnych przeciwko agencji, która przygotowała kontrowersyjną reklamę napoju energetycznego Tiger. Reklama obrażała pamięć ofiar i osób biorących udział w Powstaniu Warszawskim.
Świrski wskazał, że w Powstaniu Warszawskim zginął jego wuj Zygfryd Maria Urbanyi ps. Juliusz, dowódca oddziału AK „Tygrysy Woli”. Podkreślił przy tym, że firma odpowiedzialna za tę reklamę - agencja J.Walter Thompson – naruszyła dobra osobiste jego, jego wuja, a także innych bliskich powstańców warszawskich.

Prawo do czci

Przedstawiciel Fundacji Reduta Dobrego Imienia powiedział, że prawo do czci jest jednym z podstawowych dóbr osobistych, dlatego zdecydował się na wystąpienie na drogę sądową.

Aktywista przypomniał, że to kolejny w ostatnich latach przypadek, gdy w sieci publikowana jest nietrafiona, skandaliczna reklama, odwołująca się do polskiej historii. Skandal wywołała choćby reklama wódki, w której wykorzystano zdjęcie mężczyzny zabitego przez ZOMO.

Świrski przyznał, że zjawisko jest niepokojące, zwłaszcza jeśli przyjmiemy, że ktoś takie reklamy publikuje celowo, a nie z powodu ignorancji historycznej.

– Aż trudno sobie wyobrazić, że być może tego rodzaju działania są robione są w sposób świadomy, by uderzyć w polski kod kulturowy, w polską tożsamość i wrażliwość, by wywołać skandal zwracający uwagę na produkt. Na tego rodzaju postępowanie nie ma zgody – powiedział.



Radni PiS zawiadamiają prokuraturę

Warszawscy radni PiS składają zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez autora reklamy napoju energetycznego Tiger. Polskie Radio zapowiedziało z kolei, że rezygnuje z produktów producenta napoju energetycznego.

Jacek Ozdoba, radny PiS z Warszawy, powiedział w PR 24, że chce, aby prokuratura sprawdziła, czy w tym przypadku nie doszło do „znieważenia narodu polskiego”, a także czy dokonanie takiego wpisu nie nosi znamion „czynu określonego w Kodeksie karnym”. Według radnego z zaistniałej sytuacji trzeba wyciągnąć wnioski na przyszłość, ponieważ zabiegi firm PR-owskich i koncernów, które potem przepraszają, wydają się być – jak mówił Jacek Ozdoba – „specjalną zabawą w celach zysku”.




© Polska Agencja Prasowa
10-11 sierpnia 2017
serwis informacyjny (źródła poniżej)





Ilustracja © J. Walter Thompson Group Poland / MASPEX
Źródła publikacji:

„Nie kupujcie tego napoju. Niech zdechnie na półce, przeterminuje się, zardzewieje”
Skandaliczna reklama napoju energetycznego. Możliwy pozew
Radni PiS zawiadamiają prokuraturę ws. skandalu wokół napoju Tiger

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2