Nie pozwól aby przepadły stare fotografie, filmy czy pamiętniki! Podziel się nimi ze wszystkimi Polakami i przekaż do zasobów Archiwum Narodowego IPN!
OSTRZEŻENIE: NASZA WITRYNA JEST NIEPOPRAWNA POLITYCZNIE I WYRAŻA BEZMIERNĄ POGARDĘ DLA ANTYPOLSKICH ŚCIERW ORAZ WSZELKIEJ MAŚCI LEWACKIEJ DZICZY I INNYCH DEWIANTÓW.
UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2

„Tajemnica nocy Dęba”

Rodzice, przeczytajcie ku przestrodze!

Artykuł ten piszę jako zdegustowany pisarz debiutant ale przede wszystkim jako nauczyciel, wychowawca, przejmujący się swą profesją.

Zacznę po kolei. Jestem autorem książki „Tajemnica nocy Dęba”. Jest to mój debiut i niedawno zacząłem przecierać literackie szlaki. Moja książka opowiada o piątce przyjaciół, którzy napotykają postać ducha żołnierza wyklętego. Razem z nim przeżywają przygody i wykonują niebezpieczną misję. Pozycja napisana ku chwale Niezłomnej Armii. Książka zawiera dużo faktów historycznych, co ma na celu zagwarantować ciekawą rozrywkę ale też i edukować, kształcić, formować postawy naszej młodzieży. Jako początkujący pisarz postanowiłem sprawdzić z jakimi innymi książkami dla młodzieży musi rywalizować moje skromne dzieło. I wtedy się załamałem…
Jako człowiek lubiący wyzwania, podszedłem do sprawy ambitnie. Chciałem by było ciekawie, dynamicznie ale żeby również książka coś ze sobą niosła. Zakładałem (jak się później okazało mylnie) że dobrze sprzedająca się książka musi być ambitna. Żeby się sprzedawała musi mieć w sobie coś wartościowego. Zapewne inne książki na sklepowych półkach też takie będą. Co tym czasem serwuje się polskiej młodzieży i co znalazłem w księgarniach?

Otóż moja książka konkuruje z pozycjami niezwykle wulgarnymi, opowiadającymi nie tylko o intymnych częściach anatomicznych, ale i o fekaliach. Pominę już fakt, że moja książka musi rywalizować z tego typu chłamem. Przeraża mnie, że takie książki znikają z półek księgarń, bo to oznacza, że ktoś je kupuje i udostępnia dzieciom. Nie dziwmy się potem, że nasza młodzież nie ma nic do powiedzenia, jej słownictwo jest ograniczone a poziom żartu jest na poziomie rynsztoka. O braku szacunku do starszych, umiejętności podejmowania poważnych tematów nie wspominając.

Drodzy Rodzice, czytajcie książki, które kupujecie swoim dzieciom, korzystajcie ze stron, na których można przeczytać recenzje książek. Dobra książka nie tylko pomoże Waszym pociechom w nauce składania liter i rozumieniu tekstu, ale również kształtuje ich światopogląd, buduje ich jako ludzi, albo destruuje. To już zależy od Waszych wyborów. Na koniec pozwolę sobie na jeszcze jeden cytat zamykający cały mój wywód: „takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”.


© Jerzy Borkowski
2 marca 2017
źródło publikacji: „Kraków Niezależny”
www.krakowniezalezny.pl






Jerzy Borkowski
„Tajemnica nocy Dęba”

Premiera: 2016
Wydawca: Red Book
ISBN: 9788394425258
ISBN: 9788394425272 (ebook)

ZAMÓW Z KSIĘGARNI (książka)
KUP OD WYDAWCY (e-book)
KUP W AMAZON


Opis wydawcy:
Koniec roku szkolnego to dla kochającego naukę Wojtka najgorszy okres w roku. Znajomi rozjeżdżają się po Polsce i świecie, a przed nim majaczy widmo dwóch miesięcy nudy. Wprost nie może się doczekać chwili, kiedy ponownie będzie mógł zasiąść w szkolnych ławach. Opuszczając 30 czerwca mury szkoły, nie podejrzewa nawet, że rozpoczyna się największa przygoda jego życia. Przygoda, która pozwoli odkryć tajemnicę zaginionego oddziału „Żołnierzy Niezłomnych”.

        Wojtek nie jest zwyczajnym nastolatkiem. Podczas gdy jego rówieśnicy cieszą się z rozpoczynających się wakacji, on widzi przed sobą dwa miesiące nudy, jakie dzielą go od powrotu do szkoły. Brak szkoły oznacza jednak również, że Może on poświęcić więcej czasu swojej pasji. Wojtek pasjonuje się fragmentem historii naszego kraju, która przez wielu pragnie być zapomniana. Losem Żołnierzy Wyklętych.
Szukając kolejnych informacji o tych cichych bohaterach narodu nie spodziewa się nawet, że już wkrótce przyjdzie mu stanąć twarzą w twarz z jednym z nich i nie będzie to spotkanie z żywą osobą. Tajemniczy „Dąb” prosi chłopaka o rzecz niezwykłą, która okaże się być dla niego i jego przyjaciół początkiem niesamowitej przygody...

        Historia Polski pisana jest krwią bohaterów. Bezwzględny los wielu z nich skazał na zapomnienie. „Tajemnica nocy Dęba” przybliża młodemu pokoleniu jedną z najbardziej dramatycznych kart naszej historii. Los „Żołnierzy Niezłomnych”, wojowników za wolność, których władze komunistyczne wyklęły i skazały na zapomnienie.







Ilustracja © Wydawnictwo Red Book

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

UWAGA: PRZEGLĄDASZ STRONY ARCHIWALNE!
NASZ ZAWSZE AKTUALNY ADRES BIEŻĄCEJ STRONY TO:
tiny.cc/itp2